Stel vraag

Wonen, Buren

Particulier


Goedemiddag
Helaas spreken we geen Nederlands, dus deze e-mail is vertaald uit het Duits met behulp van het internetvertalingsprogramma.

Op 13 maart 2019 begon de renovatie van de badkamer in ons vakantiehuis in Ouddorp. Het gerenommeerde bedrijf schatte een werktijd van ongeveer twee weken.
Het werk vond slechts sporadisch plaats, het huis bleef enkele weken zonder toilet, in augustus 2019 waren de ambachtslieden klaar vanuit hun perspectief. We hebben aanzienlijke tekortkomingen gevonden:

Het douchewater uit de gelijkvloerse douche liep niet in de afvoer, maar uit de douche richting het toilet
De muren waren ongelijk betegeld
Het voegen was erg slecht
verschillende wandtegels hadden een barst
de wc-spoeling werkte niet
er is een verkeerde spoelbak geïnstalleerd
U.M.
We klaagden over de gebreken, waarna de vloer werd vernieuwd, het toilet doorgespoeld, de bijpassende wastafel geleverd maar niet geïnstalleerd en de beschadigde tegels werden vervangen.
Twee andere tegels werden beschadigd, de muren bleven in een onaanvaardbare staat.

We vroegen de baas van het bedrijf om de situatie ter plaatse te bekijken. Hij kwam begin september 2019, bevestigde dat het werk niet succesvol was en kondigde aan dat hij ons een nieuwe afspraak kon geven voor oktober of november 2019 wegens een gebrek aan personeel.
Omdat we de situatie nu ondraaglijk vonden, vroegen we om een ​​prijsofferte als het werk met onmiddellijke ingang werd stopgezet.
We hebben deze prijsaanbieding ontvangen op 13 januari 2020. Het was een korting van bijna 15% ten opzichte van de schatting.
Twee dagen later ontvingen we de herinnering voor een factuur die we nooit hadden ontvangen en die ver boven de schatting lag.

Omdat we de helft van de kostenraming in het voorjaar van 2019 hadden betaald, het huis nu bijna een jaar slechts in zeer beperkte mate konden gebruiken, het gebruik van vrienden en familieleden in de zomer van 2019 moesten annuleren, enz., Hebben we het voorstel gedaan om de huidige status bij te werken zonder een geïnstalleerde douche en accepteer de zinken als het bedrijf zou afzien van verdere betalingsaanvragen of als de gebreken uiterlijk op 13.03.2020 waren verholpen.
Toen kwam het verzoek om aan het einde van het werk in totaal net onder de kostenraming te betalen of voor de reparatie van de schade ongeveer 50% meer.

Wat kunnen we doen

Heel erg bedankt voor je antwoord.

U moet de aannemer de kans geven fouten te herstellen voor u kosteloos. Hij kan u voorstellen dat u dan een deel van de factuur niet betaalt, dus dan worden beide vorderingen verrekend met elkaar. Een kostenraming mag niet meer dan 10% afwijken. U kunt nu zelf uitrekenen en bepalen wat voor soort onderhandeling u moet inzetten. Overigens raad ik u wel aan alle gebreken schriftelijk te melden en daarin ook inderdaad een redelijke termijn te vergunning om ze te verhelpen. Daarna ontstaat verzuim en dan kunt u op kosten van de aannemer het herstel door een derde laten uitvoeren. Hierbij is van meet af aan uw eis erg belangrijk , ik kan u helpen dit goed op te bouwen en juridisch te formuleren.Mocht het dan later een rechtszaak worden, dan is uw positie in ieder geval duidelijk en rechtens juist geweest.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag