Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Geachte heer, mevrouw,
Ik heb een vraag over onze rechtspositie ten aanzien van een installateur:
Onze verwarming ging stuk op een zaterdagvond en op zondag is er een monteur geweest die (tegen een vooraf afgesproken tarief) een pomp in het systeem heeft vervangen. Op zondagmiddag bleek al dat hiermee het probleem niet was opgelost. Op maandag, woensdag en donderdag zijn er toen monteurs langsgeweest, om het system te ontluchten, denkende dat dat het probleem was, maar uiteindelijk bleek donderdag dat het noch de pomp, noch de lucht was, maar een verstopping in de warmtewisselaar (die niet kon worden verholpen).

We krijgen nu een factuur voor die nieuwe pomp (hoewel de oude niet stuk bleek te zijn) en alle arbeidsloon van deze 4 dagen, total 1400 euro.

Ik verwacht eerlijkgezegd dat we inderdaad zullen moeten betalen, maar vraag me af in hoeverre een bezwaar hiertegen gegrond zou zijn (uiteindelijk is het probleem niet opgelost), vooral dat bedrag van die pomp lijkt onredelijk.

Alvast bedankt voor jullie advies.

met vriendelijke groet,
Wietske

U moet uitgaan van de professionaliteit van een gemiddelde kennis van een andere verwarmingsmonteur ; is er in eerste instantie een domme fout gemaakt, dan kunt u het bedrijf aansprakelijk stellen voor vervolgkosten door wanprestatie ( u moet de fout bewijzen )

Nu er al verschillende werkzaamheden zijn verricht hangt uw vraag dus sterk samen met
het bovenstaande en omdat u natuurlijk niet wordt geacht gelijke kennis in huis te hebben moet u een derde consulteren of er een domme fout is gemaakt, al met al,,,,,,

Omdat nu wel het euvel is verholpen en u ook een nieuwe pomp heeft moet u nadat u hebt bewezen dat er een domme fout is gemaakt, ook nog in mindering brengen de dagwaarde van de pomp , dat is waar u mi recht op zou hebben. ( factuur minus dagwaarde pomp )

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag