Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Goedendag,
Wij hebben een pakket aangetekend verstuurd naar een webwinkel, voor het ruilen van het product. Echter is het product beschadigd aangekomen, aldus de webwinkel. Zij geven aan dat wij deze kosten mogelijk kunnen verhalen via de vervoerder. Wat is hierin de gang van zaken?
Alvast hartelijk dank voor uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Meike Eggen

U dient de schade bij de vervoerder (Postnl?) te melden. Bij aangetekend verzenden is uw pakket verzekerd en heeft u recht op schadevergoeding. Hoe hoog dit is hangt af van de waarde van de inhoud van het pakket. Meldt u de schade wel binnen 7 dagen.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Dank voor uw reactie. We hebben de schade inderdaad al gemeld bij Postnl. Die hebben de nodige bewijsstukken nodig die wij nu van de webshop moeten ontvangen (omschrijving product, foto's schade tweemaal, foto doos, foto verpakking etc.).
Bij wie ligt formeel gezien de bewijslast, bij ons of bij de webwinkel?
Alvast dank voor uw reactie.
Groet,
Meike Eggen


De bewijslast ligt bij u, aangezien u reclameert. Natuurlijk zal de webwinkel bereid zijn medewerking te verlenen.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Dank!



Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag