Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Zakelijk


Beste lezers,

Een klant van mij wil de laatste 50% van mijn factuur voor het uit te voeren werk aan zijn badkamer niet betalen, omdat hij niet eens in met het eindresultaat. En overweegt een in gebrek stelling te sturen, die mijn inziens niet juist is middels de mondelinge afspraken die wij hebben gemaakt op het moment van uitvoeren.

Aangezien het aangedragen (volgens hem) probleem, slechts over 2m3 van de 15m3 badkamer gaat. Lijkt het mij niet mogelijk op de 50% van mijn gewerkte uren op basis van de in gebrek stelling achter te houden.

Hoe hierop te reageren?

Alvast dank voor de reacties

Het hangt volledig af van de inhoud van de ingebrekestelling en welke invloed de (gepretendeerde) fout heeft op het gebruik en plezier van de badkamer. Zolang u niet in gebreke bent gesteld en er geen duidelijke betwisting van de factuur is, dan is uw klant gewoon gehouden om te betalen en zou ik dat ook volhouden als ik u was.

Mocht u de kwestie wat meer inhoudelijk willen bespreken, neem dan gerust contact met mij op.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag