Stel vraag

Particulier


Ik heb vorig jaar een tweede auto verzekerd, bij een andere verzekeraar dan bij de eerste.

Bij het aanmaken van de verzekering (online) aantal schadevrije jaren ingevuld etc. Mooi maandbedrag kwam eruit. Deze verzekering afgesloten en verder niet naar gekeken.

Nu kom ik erachter dat ik al maanden teveel betaal, dat ze mijn schadevrije jaren op 0 hebben gezet.

Dit kennelijk omdat je geen tweede auto met hetzelfde aantal schadevrije jaren kan verzekeren.
Dit wist ik niet!

Nu wil ik dat ze het bedrag wat ik m.i. teveel heb betaald terugstorten, omdat ik van mening ben dat ze verplicht zijn mij daarover te informeren. Dat hebben ze destijds niet gedaan namelijk.

Wat zijn mijn rechten hierin? Ik begrijp dat het deels mijn eigen verantwoordelijkheid is, maar zij hebben de wijsheid in pacht wat betreft autoverzekeringen en vind dus dat ze me hadden moeten informeren, uitleggen hoe het werkt met een tweede auto.

Ik hoor graag of ik nog iets kan doen hierin.

Het is inderdaad deels uw eigen verantwoordelijkheid om in ieder geval aan te geven dat het een 2e auto betreft met dezelfde schadevrijejaren. Als de optie bij het aanvragen van de onlineverzekering niet aanwezig is om daar naar te vragen, dan krijgt u niet wat u eigenlijk wilde afsluiten. In dat geval zal de verzekeraar u daarvoor moeten compenseren, tenzij uit de algemene voorwaarden anders blijkt. Ik raad u aan eerst formeel een klacht in te dienen. Komt u er samen niet uit en ontstaat er een juridisch geschil, neemt u dan desgewenst direct contact met mij op voor overleg. Klikt u op delink naast dit antwoord.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag