Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


ruim een maand geleden heb ik een electricien een factuur betaald voor een te plaatsen intercom echter laat hij niets meer horen, neemt de tel. niet op, reageert niet email, of app. Ik zie wel dat hij de app leest maar geen reactie.
Ik heb al ingesproken en geschreven dat hij de nota maar moet terugstorten maar helaas geen enkele reactie.
Is het pech voor mij en geld (1600,- euro) kwijt of moet ik hem in gebreke stellen. Hoe kan ik hem dwingen het geld weer terug te betalen want nu moet ik zsm een andere electricien zoeken; dubbele kosten.

U moet hem inderdaad formeel ingebreke stellen om het geld binnen een redelijke termijn terug te betalen, bij gebreke waarvan u rechtsmaatregelen zult treffen. Een dergelijke maatregel is een incassotraject opstarten. Als u wenst kan ik u hierbij van dienst zijn. Neemt u desgewenst contact met mij op voor overleg.

Beoordeel dit antwoord:

De ingebrekestelling dient er niet op gericht te zijn om het geld terug te storten, maar om de overeenkomst na te komen (dus alsnog installeren van de intercom). Pas wanneer die termijn is verlopen en er is nog steeds niet geleverd, dan is de elektricien in verzuim en kunt u de overeenkomst ontbinden, waardoor u het betaalde bedrag kunt terugvorderen. Let goed op dat u deze volgorde aanhoudt, anders vangt u straks bot bij de kantonrechter.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag