Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb een online order geplaatst en betaald met Ideal op 20-04. Op 24-04 heb ik die order geannuleerd (omdat men niet leverde en niet op email reageerde).

Op 26-04 krijg ik een email dat mijn order is afgegeven aan postNL en op 27-04 in de ochtend (morgen ochtend dus) wordt bezorgd.

Wat is nu de beste? De zending weigeren aan te nemen van PostNL, of het aannemen en de retour procedure aangaan?

Normaal zou ik het weigeren, maar aangezien de PostNL bezorger nooit meer op een handtekening vraagt met Corona maak ik daar zorgen om.

In beginsel kunt u beide opties overwegen, maar als u zeker wilt zijn dan kunt u de retourprocedure inzetten.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Dank!

Ondertussen heb ik een email ontvangen van de webshop dat ze mijn mails niet hadden gelezen ivm met drukte en weekend. In die mail zeggen ze: "je kunt het pakket weigeren aan de deur zodat het retour wordt gestuurd. Als wij het parcel terug hebben storten we het bedrag terug."

Uiteraard vind ik dat ze het bedrag terug moeten storten gebaseerd op mijn weigering het aan te nemen (aka, informatie van PostNL), als het zoek raakt nadat ik het heb geweigerd is dat toch niet mijn probleem hoop ik?

Desalnietemin - de parcels worden morgen op een postNL punt bezorgd (ik was "niet thuis") - en aangezien ik er van overtuigd ben dat er geen kwaade opzet in het spel is nu, en zeer goede ervaringen heb met postNL, ga ik de parcels weigeren en retour laten sturen vanaf dat postNL punt.



Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag