Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Goedemiddag.
Ik heb in december 2018 een laptop gekocht. Deze werkte niet optimaal waardoor ik hem in mei op moest sturen voor reparatie. Na ontvangst werkte hij nog steeds niet optimaal, dus 3 weken geleden na telefonisch contact nogmaals besloten om de laptop toe te sturen. Dit kon, was geen enkel probleem. Laptop opgestuurd, mail ontvangen dat hij goed ontvangen is en is doorgestuurd naar de reparateur. Nu 2 weken later ontvang ik een mail dat eigenijk al die tijd de behuizing van de laptop al kapot was en dit niet onder de garantie valt, dus of de laptop kan worden vernietigd of ik krijg hem kapot terug, maar moet wel onderzoekskosten betalen. Onderzoekskosten die hadden kunnen voorkomen als ze mij gelijk op de hoogte hadden gesteld van dat die kapot was. En daarbij is hij bij mij niet kapot de deur uit gegaan. Dus misschien is hij onderweg naar de reparateur wel beschadigd en is het daarmee hun fout.
Kan ik hier iets mee?

U dient een gedegen laptop geleverd te krijgen die enige tijd probleem meegaat. De behuizing is essentieel voor de werking van de laptop, zodat de verkoper zich niet zomaar op het standpunt kan stellen dat dit niet onder de garantie valt. Als het gebrek zich binnen 6 maanden na aankoop voordoet dan dient de verkoper te bewijzen dat de laptop deugdelijk was. Na 6 maanden dient u dit zelf te bewijzen. Ik raad u aan schriftelijk te melden dat u niet akkoord te gaan hun conclusie omdat de laptop niet conform uw verwachtingen is. Komt u er samen niet uit en ontstaat er een juridisch geschil, neemt u dan desgewenst direct contact met mij op voor overleg.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag