Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


In febr 2020 hebben wij onze vakantie al geboekt naar Cran Canaria voor in sept 2020.
Nu is alles nog onduidelijk en dat begrijpen we.
We hebben niks aanbetaald voor deze vakantie
We hebben deze vakantie geboekt met intenties dat we krijgen wat we geboekt hebben maar nu is alles dus anders mondkapjes op bij de winkels,op het strand, bij het zwembad ook een mondkapje, reservering maken wanneer je bij het zwembad mag liggen of in de ochtend of middag. Bepaalde tijd eten en geen buffet en ook maar 1 uur de tijd.en nog veel meer aanpassingen. Dit is begrijpelijk dat is zo zal moeten.
Maar dit is niet de vakantie die wij geboekt hebben en die wij ook niet zouden willen op deze manier. De reisorganisatie geeft aan je mag annuleren maar dit kost ons ruim 800 euro. Wij zijn van mening dat de reisorganisatie ons niet kan geven wat wij geboekt hebben. Zijn wij genoodzaakt om dit te accepteren?Staan wij in ons recht dat wij niet zo op vakantie willen met zoveel beperkingen? Wat kunt u ons als advies geven?

Zolang het nog niet duidelijk is dat de coronamaatregelen nog steeds zullen gelden in september als u met vakantie bent, dient u het bedrag aan het reisbureau te voldoen. Pas als blijkt dat de reis geen doorgang zal vinden of tegen strikte maatregelen die ertoe leiden dat u de vakantie niet ervaart zoals u is aangeboden, dan zal het reisbureau of de vakantie kosteloos moeten omboeken of een andere gepaste vakantie moeten aanbieden. Kortom, als nu al bekend is dat de maatregelen ook in september zullen gelden dan hoeft u de vakantie niet te accepteren. Ik raad u aan het reisbureau schriftelijk hiervan melding te maken. Komt u er samen niet uit en ontstaat er een juridisch geschil, neemt u dan desgewenst direct contact met mij op voor overleg.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag