Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Beste,

Voor de eerste keer in mijn leven heb ik helaas een officiƫle waarschuwing ontvangen van het bedrijf waar ik werk.
Ik heb hieromtrent eerder een gesprek gevoerd met de manager van het bedrijf, die heeft toegelicht waarom hij tot het besluit is gekomen om een officiƫle waarschuwing te geven.
Het betreft namelijk een klacht van een klant die meende telefonisch onheus door mij bejegend te zijn, maar dit klopt niet. Er is zelfs geen sprake van "elkaar verkeerd begrijpen", ik heb het door de manager aangehaalde telefoongesprek nooit gevoerd. Dat heb ik ook duidelijk gemaakt tijdens het gesprek, maar er werd geen geloof aan gehecht.

Kan men zomaar zonder enig bewijs een werknemer een schriftelijke waarschuwing geven?
Het enige bewijs wat de manager aanhaalde is dat de klant in kwestie had gemeld dat het gesprek werd gevoerd met een mannelijke werknemer, en ik zou op het moment van de feiten de enige mannelijke persoon geweest zijn binnen het bedrijf. Verder had de manager het standpunt van deze klant al grotendeels over genomen, dus van een objectief gesprek was mijn inziens geen sprake.

Ik wil dan graag ook schriftelijk reageren op deze waarschuwing dat ik deze gang van zaken niet goedkeur.

Ik kijk uit naar uw reactie en uw advies op welke manier mijn bezwaar te motiveren.

Indien de waarschuwing gebaseerd is op onjuistheden, is inderdaad verstandig dat u daar schriftelijk op reageert. Ik adviseer u die reactie ook mondeling met uw leidinggevende te bespreken.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag