Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Van maandag 22 juni tot donderdag 25 juni 2020 hebben mijn vriend en ik een huisje gehuurd via AIRBNB te Teteringen. Het huisje had een privé jacuzzi en een sauna waar wij gebruik van konden maken. Het huisje bevond zich in de achtertuin van de eigenaren. Zij hadden aangegeven wel is in de tuin te zitten en wij deelde een gezamenlijke zwemvijver. Op maandag 22 juni hadden mijn vriend en ik 6 vrienden uitgenodigd in overleg met de eigenaren. Zij vonden dit prima, omdat zij zelf ook visite hadden. Zij zaten aan de andere kant van de tuin. Wij hebben het erg rustig gehouden en mijn vrienden vetrokken om 23:30. Wij hebben gebruik gemaakt van de jacuzzi en de instructies gevolgd. De volgende dag kwamen de eigenaren naar ons toe om te vermelden dat de jacuzzi kapot was. Het ging om de cover van de jacuzzi en de reden was dat iemand er op was gaan zitten. Wij zijn heel de avond bij de jacuzzi geweest, maar niemand is op de cover gaan zitten. De eigenaren zaten niet bij ons, zij hebben enkel een aantal keer langs gelopen en was het donker. Zij kwamen vermelden dat de schade "niet te zien is", maar de piepschuim laag beschadigd is en de isolatie niet goed meer is. De schade bedraagt €650. Ik vond het raar dat het zo'n hoog bedrag aan schade is, terwijl er geen schade te zien is. Ook hebben zij gelijk gezegd dat ik via mijn WA-verzekering dit moet oplossen. Wat ook ter sprake kwam is dat dit al een keer eerder is gebeurd. Wij vroegen ons namelijk af hoe zij wisten dat er schade was. Hierop antwoordde de eigenaar met "dit is al een keer eerder gebeurd". Het kind van hun visite was ook op de jacuzzi gaan zitten en die was kapot gegaan. Hoe weet ik dat zij ons niet frauderen. Mijn vriendengroep en ik hebben niet op de jacuzzi gezeten, maar de eigenaar beweert dit gezien te hebben. Zij heeft voor de rest geen bewijs dat wij het kapot hebben gemaakt. Hoe moet ik dit aanpakken?

Staat er nog borg uit? Anders zou ik het even afwachten of zij u gaan aanschrijven. Als dat zo is kan ik u behulpzaam zijn met een verweer. Ten eerste is inderdaad zo dat men moet bewijzen dat u goede instructies heeft meegekregen ( zeker als het al een keer eerder is gebeurd) dat u of een van uw vrienden de fout heeft begaan en dat er inderdaad schade is. Vervolgens, als zij dat kunnen bewijzen komt ook nog de vraag de leeftijd en dagwaarde van de jacuzzi.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Dankuwel voor uw reactie. Er staat geen borg uit, het huisje is in 1 keer afbetaald via de Airbnb app. Wij hebben enkel instructies meegekregen omtrent het gebruik van de jacuzzi. Er is ons niet verteld dat wij er niet op mogen zitten (ook al hebben wij dit niet gedaan). Moet ik om bewijs van de eerste vervanging van de cover? Zij hebben mij een bijlage verstuurd met de kosten exclusief btw. zonder een datum erbij.


U moet de claim afwijzen inhoudelijk. De huiseigenaar/ verhuurder moet dan bewijzen dat u een fout heeft gemaakt of uw vrienden, de schade en de kosten: alles wat ik boven al zei. Ik kan u er ook mee helpen door het verweer juridisch te maken, Neemt u dan even contact met mij op?

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag