Vraag

Beste,

Ik ben woonachtig in de Rips en daar word momenteel glasvezel aangelegd. In eerste instantie zouden er twee aanbieders zijn maar nu heeft een van de aanbieders zich terug getrokken. Nu is het zo dat ik een abonnement had afgesloten bij een van hun telecom providers omdat Het bedrijf mij per mail had gegarandeerd dat ze zouden gaan aanleggen ook al zou ik de enige in de straat zijn. Aangezien hun telecom aanbieder mij heel erg aantrok heb ik dus het abonnement afgesloten. Anders had ik voor 28 april al moeten beslissen bij de andere glasvezel aanbieder. Nu krijg ik ineens te horen dat het niet door gaat en moet ik alsnog bij de andere aanbieder aankloppen maar dit gaat extra geld kosten ook zijn de abonnementen vele malen duurder. Wat kan ik hier nu tegen doen want ze hebben me echt zwart op wit gegeven dat ze zouden aanleggen.

Met vriendelijke groeten
N

Deel deze vraag

1 Reactie

Goedemiddag,

Vervelend om te horen dat de telecom provider zijn beloftes niet waar kan maken.
Op het moment dat u een overeenkomst heeft gesloten met deze partij, mag u er vanuit gaan dat men deze nakomt.

Het is verstandig om de provider op de hoogte stellen van de gemaakte afspraken en dat u van hen verwacht, dat ze hun verplichtingen nakomen. Als ze hun verplichtingen niet of slechts gedeeltelijk nakomen, is er sprake van wanprestatie. In het geval van wanprestatie kunt u de telecom provider een ingebrekestelling toezenden, waarin u eist dat men de overeenkomst binnen een redelijk tijd toch nakomt.
Uit de context is op te maken dat de betreffende telecom provider niet instaat is aan de overeenkomst te voldoen. Door het toedoen van de telecom provider moet u een duurder vervangend abonnement aanschaffen, deze extra kosten kunt u als een schadevergoeding op de telecom provider verhalen.

Te nemen stappen samengevat:
1. Op de hoogte stellen dat u verwacht dat ze de overeenkomst nakomen. Wellicht kunt u het probleem ook direct bij hun neerleggen, hoe denkt de telecom provider dit op te lossen?
2. Bij blijvend niet nakomen een ingebrekestelling toezenden.
3. De bijkomende kosten op de telecom provider verhalen als schadevergoeding.

Tot slot raad ik u aan om alles te blijven documenteren, schriftelijk bewijs is belangrijk.

Beantwoord dit uw vraag?

Bedankt voor uw stem!

Beoordeel:
* * * * *

Niet het antwoord dat u zocht?

Kies een onderwerp:
Relevante zoekterm:

Welkom terug. Om te reageren of om contact op te nemen dient u eerst in te loggen. Klik op onderstaande knop log in om in te loggen.

Log in
Sluit scherm