Zakelijke vraag

Goedenavond,

Ik stuur jullie even een bericht n.a.v. een brief die ik ontvangen heb van een advocatenkantoor.

Het gaat over een artikel die ik verkoop via Bol.com. Het betreffende artikel is ingekocht vanuit China en staat in meerdere webshops in NL te koop, zo ook meerdere keren op Bol.com.

Bij Bol.com is het zo dat je bepaalde artikelen die al worden aangeboden kan toevoegen aan je assortiment zodat jij deze ook kan verkopen op Bol.com, hier hangen echter wel wat regels aan vast.

Dit is namelijk niet toegestaan als het om een merk gaat die is ingeschreven bij het BOIP. Zodoende checken wij altijd vooraf de EAN code van de huidige aanbieder van dit artikel of het ingeschreven staat bij het BOIP als merk. Dit was destijds niet het geval, zodoende hebben wij volgens de spelregels dit artikel toegevoegd aan ons assortiment, dit was begin 2020.

Nou heeft de betreffende verkoper zichzelf 3 weken terug ingeschreven bij het BOIP als merk Zijn aanbod op Bol.com was al ruim daarvoor actief, hij heeft die vliegensvlug een aangetekende brief verstuurd dat we onmiddelijk moeten stoppen met het aanbieden van dit EAN nummer, daarnaast claimt die een "voorschot" op de juridische kosten die hij heeft gemaakt van zo'n €3000,-

Uiteraard heb ik het aanbod direct verwijdert van Bol.com. En heb ik ook Bol.com gecontacteerd, zij blijven helaas toch wat neutraal hierin, ze geven wel aan dat ik dit moet zien als bangmakerij en het bedrag niet moet betalen. Toch geeft het me wat stress en ben ik bang dat het daadwerkelijk tot een rechtzaak komt. Ik doe dit als extra bijverdienste naast mijn vaste baan, en kan niet in 1 keer €3000,- ophoesten.

Is het niet wat gek dat het eerst contact wat plaats vind tussen mij en de andere verkoper, direct een sommatie is om €3000,- te betalen binnen 5 dagen? Een telefoontje of een berichtje van deze partij om te melden dat ze zichzelf hadden ingeschreven als merk, had er ook voor gezorgd dat wij zouden stoppen met het aanbieden van dit artikel.
Wij wisten uiteraard niet dat deze persoon zich 3 weken geleden in heeft geschreven als merk, dit was zoals gezegd niet het geval toen wij begonnen met het aanbieden van dit artikel op Bol.com.

ik ben heel benieuwd of jullie me verder kunnen helpen met deze issue. De weder partij blijft volhouden dat die dit tot een rechtzaak zal brengen met nog veel hogere kosten als gevolg.

Ik vraag me af waar ik juridisch gezien sta in deze kwestie.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Deel deze vraag

0 Reacties

Niet het antwoord dat u zocht?

Kies een onderwerp:
Relevante zoekterm:

Welkom terug. Om te reageren of om contact op te nemen dient u eerst in te loggen. Klik op onderstaande knop log in om in te loggen.

Log in
Sluit scherm