Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Wij hebben een voordeur besteld van +- €2600. We hebben de voordeur besteld mèt deurbeslag van geborsteld messing. Er werd een aanbetaling gevraagd van +- €2100 voor materiaalkosten. Deze hebben wij netjes voldaan op 6 juni. Vervolgens op 23 juni een inmeetafspraak, waarbij we de offerte hebben nagelopen met de monteur. Hij wees mij erop dat hoewel het deurbeslag in geborsteld messing geleverd zou worden, de SKG-scharnieren in RVS geleverd worden en dat ik dat even moest navragen. Bij navraag bij de verkoper bleek dat deze niet geleverd kon worden in geborsteld messing, en daarom in RVS geleverd zou worden. Sois. Ik heb de aanbetaling overgemaakt en op 24 augustus zou de deur geplaatst worden. Een week van tevoren wordt gevraagd of wij ipv 24 augustus, ook 23 augustus kunnen. Prima. Op 21 augustus worden we gebeld dat de deur incompleet is geleverd en kapot is, dus dat de voordeur niet kan worden geleverd. Een nieuwe afspraak volgt een week later. Blijkt dat er vergeten is een roset mee te bestellen, er is vanuit gegaan dat wij ‘een cilinder hadden liggen’ (dit is nooit ter sprake gekomen) en werd er dus een noodcilinder geplaatst met maar 1 sleutel. Én het deurbeslag is geleverd in vier verschillende kleuren: geborsteld messing (deurknop voorkant, handgreep, brievenbus), rvs (scharnieren), MAAR OOK NOG zilver (“raambeslag” van het raampje op de deur) en goud (waarmee de deurknop is bevestigd. Kortom; 1 rommelig zooitje. Buiten dat we nu al ruim anderhalve week met 1 voordeursleutel doen, het roset gister pas is besteld blijkt dat het complete deurbeslag niet in geborsteld messing beschikbaar is. Hun oplossing: de rest van het beslag in goud leveren, dan houden we dus maar ‘drie’ kleuren (rvs scharnieren waarmee we akkoord gingen, geborsteld messing waarvoor we hebben betaald, en goud voor de cilinder, “raambeslag” en de knop waarmee de handgreep is bevestigd).

Dit willen wij niet, wij willen een deur met deurbeslag in 1 kleur, zoals afgesproken, een nieuwe cilinder (want het is nooit ter sprake gekomen dat wij nog ergens een cilinder hadden liggen, staat ook niet op de offerte) en een roset. Nu vroegen wij ons af: zijn wij verplicht het resterende bedrag te betalen voor een product dat niet is geleverd zoals afgesproken en voor zulke slechte service. En verder: welke juridische stappen kunnen wij anders nemen om af te dwingen dat wij het resterende bedrag niet hoeven te betalen?

Wat een wanpraktijken. Ik ben benieuwd.

U heeft niet geleverd gekregen wat is afgesproken. U hoeft de deur dan ook niet te accepteren en kan zelfs verwijdering van de deur vorderen. De reparateur had u moeten wijzen op de gebreken en de deur moeten plaatsen zoals u dat wilt. Kortom, u kunt hem schriftelijk in gebreke stellen en vorderen dat de juiste deur met de juiste ornamenten geplaats wordt, bij gebreke waarvan u de koop of zult ontbinden met eventuele schadevergoeding of op zijn kosten zult laten plaatsen door een derde. Komt u er samen (nog) niet uit en ontstaat er een juridisch geschil, dan kunnen wij u bijstaan in deze zaak. Neemt u desgewenst contact met mij op voor overleg. Klikt u op de direct-contact knop naast dit antwoord onder mijn naam.

Beoordeel dit antwoord:

U moet dus de koop althans het gebrek wegens niet nakoming aan het gekochte schriftelijk en aangetekend kenbaar maken en twee weken de tijd geven de non conformiteit voor u kosteloos op te lossen denkt u aan gelijksoortige vervanging en gevolgschade ?

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag