Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


De partij die onze ketelinstallatie zou oppakken heeft, na weken en lang over en weer contact door 'fouten' in de offerte (ketellocatie was juist doorgegeven maar niet door hen in de offerte opgenomen), 36 uur voor de afspraak weer afgebeld en daarnaast afgezien van de overeenkomst. Overigens was dit de tweede monteur vanuit dit bedrijf, de eerste was dusdanig onbeschoft over de telefoon dat wij met hem niet verder konden. Al met al een erg negatieve ervaring met dit bedrijf, dus.

Wij hebben echter beide een vrije dag opgenomen voor de afspraak, omdat de monteur had aangegeven 2 personen nodig te hebben voor het tillen van de ketel ivm de locatie (in het trapgat).

De telefoniste heeft aangegeven dat er in deze dagen tegemoet kan worden gekomen, maar over de mail wordt nu aangegeven dat zij dit niet gaan doen en nooit gezegd hebben. Al met al ben ik 2 maanden verder, 2 verlofdagen armer en heb ik nog altijd geen ketel. Mijn vragen daarom:

- Mag een bedrijf zomaar de opdracht annuleren?
- Wat kunnen wij doen om deze dagen vergoed te krijgen? Kunnen we opnames van het telefoontje krijgen als bewijs, of iets dergelijks?
- Is er verder iets wat wij kunnen ondernemen voor compensatie?

Ik hoef niet per se met de partij verder, sterker nog, ik vind ze een complete aanfluiting en zoek liever een partij die ik wel kan vertrouwen. Maar een vorm van compensatie voor deze dagen na al dit gedoe zonder dat de opdracht ook werkelijk is uitgevoerd lijkt mij niet meer dan logisch.

Dank voor het meedenken!

Het bedrijf mag niet zomaar de opdracht annuleren. Het zal in dit geval zo spoedig mogelijk de ketel moeten installeren. Nu het bedrijf het wederom laat afweten kunt u de door u opgenomen vrije dagen als vergoeding vorderen voor de door u geleden schade. Ik raad u aan hen schriftelijk in gebreke te stellen voor spoedige herstel, bij gebreke waarvan u dit door een ander bedrijf op hun kosten zult laten verrichten. U kunt ook nog besluiten om de koop te ontbinden indien het bedrijf blijft weigeren of niet aan de afspraak te willen voldoen. Komt u er samen (nog) niet uit en ontstaat er een juridisch geschil, dan kunnen wij u bijstaan in deze zaak. Neemt u desgewenst contact met mij op voor overleg. Klikt u op de direct-contact knop naast dit antwoord onder mijn naam.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag