Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik huur een appartement in een complex van 132 woningen (2x66) sinds 1990. In 1996 zijn op beide flatgebouwen de eerste zendmasten geplaatst i.v.m. mobile telefoneren; in een later stadium zijn daar nog verschillende masten aan toegevoegd.
In een brief aan de huurders erkent verhuurder CBRE/Amsterdam) bij monde van beheerder vb&t, Eindhoven dat destijds verzuimd is tussenmeters te plaatsen. Daardoor zijn de stroomkosten niet aan de eigenaren van de zendmasten (KPN, VODAFONE) doorberekend maar aan de huurders. Uit de brief blijkt dat het per huurder over een periode van 5 jaar gaat om € 257.70. (Het gaat hier dus om een bedrag van 132 bewoners x € 257.70 = € 34.000,00. Op jaarbasis zo'n € 6800,00) Deze bedragen zijn naar SCHATTING vastgesteld, aldus een mail van de beheerder.
Verhuurder vergoedt dus over een periode van 5 jaar deze ten onrechte in rekening gebrachte kosten; wetend dat huurder over de periode vòòr die 5 jaar niet in beroep kan gaan bij de Huurcommissie.
Toch is het zo dat over zo’n 25 jaar ook teveel is betaald door de huurders. Wat kan ik doen, behalve de verhuurder te vragen alsnog een terugbetaling over de HELE periode te doen; wetend dat dit niet zal gebeuren.

Geachte heer, mevrouw,

Een rechtsvordering tot vergoeding van schade verjaart door verloop van vijf jaren na de aanvang van de dag, volgende op die waarop de benadeelde zowel met de schade of de opeisbaarheid van de boete als met de daarvoor aansprakelijke persoon bekend is geworden, en in ieder geval door verloop van twintig jaren na de gebeurtenis waardoor de schade is veroorzaakt of de boete opeisbaar is geworden.

Van belang is dus de datum waarop u wist, althans kon weten, dat u onverschuldigde heeft betaald en dus schade heeft geleden.

Heeft u nog vragen? Stelt u ze gerust.

met vriendelijke groet,

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag