Stel vraag

Overheid, Gemeente, Vergunning

Particulier


mijn vraag gaat over een post adres
ik heb 6 jaar in thailand een bedrijf gehad dat nu door covid maatregelen vernietigd is
nu ga ik in december terug naar nederland
maar in nederland krijg je niets geregeld
zonder post adres hoe kan ik een post adres verkrijgen in nederland??
zonder aansprakelijkheid van de hoofdbewoner
voor mijn eventuele problemen

Geachte heer, mevrouw,

Alleen als u geen woonadres heeft, of als u verblijft in een instelling, kunt u zich door de gemeente laten inschrijven op een briefadres (postadres). Dit is een adres waar de overheid iemand zonder woonadres kan bereiken. U kunt als briefadres geen postbus gebruiken.

Ik begrijp dat u in december terugkeert naar Nederland. U kunt zich dan inschrijven op het adres waar u komt te wonen.

Heeft u iemand die als briefadresgever in Nederland kan optreden? De briefadresgever moet ervoor zorgen dat post van de overheid u bereikt. Denk aan brieven, belastingformulieren, een stempas of een dagvaarding.

Inschrijven op een briefadres doet u bij de afdeling Burgerzaken/Publiekszaken in de gemeente van de briefadresgever.

Om u te laten inschrijven op een briefadres in de BRP moet u in elk geval het volgende meenemen:
een identiteitsbewijs van uzelf;
een ondertekende schriftelijke toestemming van de briefadresgever, bijvoorbeeld de hoofdbewoner van het briefadres;
een identiteitsbewijs (of een kopie hiervan) van de briefadresgever.

Heeft u nog vragen? Stelt u ze gerust.

Met vriendelijke groet,

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag