Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Mijn vraag
Ik heb 2 maanden geleden een iphone gekocht via facebook marketplace, zag er allemaal goed uit.
uiteindelijk duurde het 2 maanden voordat ik een pakketje naar mij toe kreeg gestuurd. In deze 2 maanden zou ze het pakketje al 3 keer hebben opgestuurd, maar nooit een afleverbewijs of track en trace code gekregen. en elke keer was er iets anders het pakketje was kwijtgeraakt, het was niet opgehaald bij het afhaal punt etc.

nu krijg ik het pakketje binnen, zit er er een rol met koperdraad in i.p.v een iphone 11. nu zegt zij dat iemand van de post het pakketje heeft open gemaakt, want ze zou het gewoon afgeleverd hebben.
Nu heb ik zelf even wat onderzoek gedaan. En kan ik zien op de postnl app dat het pakketje 460 gram woog ( ik dacht dat dit gewogen word bij het afleveren). Nu weegt het pakketje inderdaad 460 gram, dus ik weet bijna 100% zeker dat die iphone er nooit ingezeten heeft.

Nu heb ik haar verteld dat ik recht heb op de 350 euro ( het bedrag wat ik betaald heb). aangezien het een particulier op particuliere verkoop is geweest(klopt toch?). En we het nooit over aansprakelijkheid of verzending methode hebben gehad, en het pakketje niet verzekerd is. De verkoper gaat nu maandag kijken bij het afleverpunt wat er gebeurd is. Maar ik geloof niet dat zij daadwerkelijk de iphone verstuurd heeft.

Kan iemand mij helpen, hoe ik dit het beste aan kan pakken en mijn geld terug krijg?

Kan natuurlijk een geval van diefstal of oplichting zijn . Maar het is aan beide partijen te wijten dat er niet is gesproken over verzekering van de verzending, nu het gaat om p-p verkoop.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag