Stel vraag

Particulier


Ik heb een conflict met LAVG ingezet door UPC/ZIGGO.
Door verhuizing had ik de jarenlange relatie met UPC/ZIGGO opgezegd. Na de verhuizing bleek er nog een openstaande factuur van € 17,32 open te staan bij ZIGGO. Deze is nooit bij mij terechtgekomen op mijn nieuwe adres !? Plots kreeg ik op 30 augustus 2019 een dagvaarding van LAVG deurwaarders om mij op 4 December 2019 bij de kanonrechter in Eindhoven te melden. Ik heb toen direct geprobeerd contact te krijgen met UPC/ZIGGO via hun klachtenlijn 0800-1884
Na diverse telefoontjes kreeg ik op zaterdag 7 September 2019 een mevrouw Narijda aan de lijn die mij meedeelde dat het openstaande bedrag intern was verwerkt en dat ik niets meer hoefde te betalen. Op mijn vraag naar een bevestiging kreeg ik als antwoord dat ik me geen zorgen hoefde te maken omdat het was opgelost !? Ondertussen lag er wel de dagvaarding dus donderdag 28 november nog maar eens gebeld met 0800-1884 wat ik met de dagvaarding moest. Ik kreeg een mevrouw Serida aan de lijn die, beloofde namens mij, intern een klacht in te dienen bij UPC/ZIGGO en dat ze contact op zou nemen met LAVG , bovendien beloofde ze mij te laten terugbellen vóór woensdag 4 december 2019, de dag van de zitting. Weer geen bericht. dus de dag daarvoor dinsdag 3 december nog maar eens gebeld met 0800-1884 waar ik mevrouw Vanischa aan de lijn kreeg die mij beloofde mevrouw Serida op te sporen en mij terug te laten bellen. Ook nu hoorde ik wederom niets van UPC/ZIGGO dus maar, met lood in de schoenen, naar de rechtbank op woensdag 4 december 2019
Tot mijn grote teleurstelling werd ik door de kantonrechter veroordeeld tot het betalen van een som van € 260,- te betalen in 5 termijnen.
Ik had me er maar bij neergelegd en heb met tegenzin die betalingen gedaan. Een bedrag van € 260,- is toch groot voor AOWers die het moeten doen van enkel een AOW uitkering !
Maar nu was ik nog niet af van LAVG. Ik bleek een foutje gemaakt te hebben met het klaarzetten van de bedragen met telebankieren waardoor de maand maart er tussenuit was gevallen. (Dit valt voor ouderen ook niet mee om in de digitale wereld alles te begrijpen)
Ik heb wel gelijk dit rechtgetrokken door die termijnbetaling te doen. Op de laatste datum 24 mei 2020 was in elk geval het totale bedrag van € 260,- betaald aan LAVG
Maar LAVG stuurde mij op 5 oktober j.l. een bericht dat, door deze situatie zij zich beroepen op het feit dat wij ons niet aan het opgelegde vonnis hadden gehouden en daarom beslag hadden gelegd op onze AOW uitkering.
Omdat er hierdoor nog een extra bedrag van € 283.35 betaald moest worden zijnde de proceskosten. Ik ben hierdoor erg geschrokken door de houding van LAVG en heb in meerdere mailtjes dat te kennen gegeven maar zij houden halsstarrig en onverminderd vast aan hun besluit. Schandalig
Nu mijn vraag: kan dit zomaar ?

In het proces verbaal van de rechtbank staat vermeldt: "Is een termijn niet uiterlijk op de vervaldatum voldaan dan zijn die termijn en de resterende termijn(en) terstond opeisbaar en is daarover vanaf die vervaldatum de wettelijke rente verschuldigd, zonder dat enige gebrekestelling is vereist"

Ik heb inderdaad onbewust, door onwetendheid, een maand gefaald maar wel, door directe betaling, het rechtgetrokken.
Ik ben graag bereid een kopie van het proces verbaal aan u toe te zenden.
Met vriendelijke groet,

In principe heeft u recht op gefinancierde rechtsbijstand (toevoeging). Gezien de hoogte van het bedrag kan dit niet. Wel kunt u een klacht indienen bij de kamer voor Gerechtsdeurwaarders bij de Rechtbank Amsterdam. De LAVG bezondigt zich vaker aan dit soort praktijken. Het is goed dat ze zo veel mogelijk aangepakt worden.

Ik adviseer u te betalen. De LAVG (d)ramt door. Niet-betalen leidt waarschijnlijk tot extra kosten. Dit is te voorkomen, maar dan moet je wel de weg(en) kennen. En zoals al gezegd is de hoogte van de vordering te laat om een advocaat te kunnen inschakelen.

U kunt een gratis gesprek krijgen met een advocaat (max. half uur) via www.advocatenloket.nu. Wanneer u dan alle stukken meeneemt helpt hij/zij u misschien ook wel met het indienen van de klacht.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag