Vraag

wij hebben een bank geleverd gekregen , de verkoopster heeft op de bon de verkeerde afmeting gezet als die wij hadden aangegeven. wij hebben wel de bon getekend uitgaande van dat het de goede afmetingen waren.
Nu wij de bank hebben gekregen merken wij dat het een verkeerde zitdiepte is.
De firma zegt dat het goed is en doet er verder niets mee.
Wat zijn onze mogelijkheden evt.

Deel deze vraag

15 Reacties

1 Is dit een fabrieksmodel of kan deze bank in verschillende diepten worden geleverd ? Want afgesproken maatwerk moet worden geleverd en er is sprake van een wanprestatie non conformiteit echter u kunt het wel moeilijk bewijzen denk ik?

Bedankt voor uw stem!

Beoordeel:
* * * * *
Reactie van de vraagsteller
Het is geen fabrieksmodel , het is een bank die je helemaal zelf kunt samen stellen , zoals zitdiepte leuning , rug enz .
In de showroom stonden 2 modellen van dezelfde type bank.
Wij hebben duidelijk aangegeven dat we model A met die afmeting wilden met de kleur van model B.
We mogen er toch vanuit gaan dat personeel kundig is en de goede maten op schrijft en wij als leek het vertrouwen er in moeten hebben .
Het is toch niet de bedoeling dat wij als leek voor het tekenen van de offerte met een meetlint alles moeten gaan controleren .
1 Nee dat klopt allemaal. Dit is een bewijsprobleem. Wat u kunt doen is het verkoopverhaal op papier zetten in een getuigenis , voor zover u kunt herinneren en blijven stellen dat u andere maten wenste. Is er een speciale reden voor die bijzondere maten en kunt u die extra staven , dan zou dat fijn zijn. Eventueel kan ik u bijstaan en uw verhaal juridisch maken. U moet beginnen met het eisen van een bank die voldoet aan uw gerechtvaardigde verwachtingen op grond van de koopovereenkomst en daar wordt ook bij bedoeld mondelinge verkooppraatje en wat er door u is besproken en aan informatie is gegeven.

Bedankt voor uw stem!

Beoordeel:
* * * * *
Reactie van de vraagsteller
Het is geen fabrieksmodel , het is een bank die je helemaal zelf kunt samen stellen , zoals zitdiepte leuning , rug enz .
In de showroom stonden 2 modellen van dezelfde type bank.
Wij hebben duidelijk aangegeven dat we model A met die afmeting wilden met de kleur van model B.
We mogen er toch vanuit gaan dat personeel kundig is en de goede maten op schrijft en wij als leek het vertrouwen er in moeten hebben .
Het is toch niet de bedoeling dat wij als leek voor het tekenen van de offerte met een meetlint alles moeten gaan controleren .
Reactie van de vraagsteller
Het is geen fabrieksmodel , het is een bank die je helemaal zelf kunt samen stellen , zoals zitdiepte leuning , rug enz .
In de showroom stonden 2 modellen van dezelfde type bank.
Wij hebben duidelijk aangegeven dat we model A met die afmeting wilden met de kleur van model B.
We mogen er toch vanuit gaan dat personeel kundig is en de goede maten op schrijft en wij als leek het vertrouwen er in moeten hebben .
Het is toch niet de bedoeling dat wij als leek voor het tekenen van de offerte met een meetlint alles moeten gaan controleren .
Reactie van de vraagsteller
Het is geen fabrieksmodel , het is een bank die je helemaal zelf kunt samen stellen , zoals zitdiepte leuning , rug enz .
In de showroom stonden 2 modellen van dezelfde type bank.
Wij hebben duidelijk aangegeven dat we model A met die afmeting wilden met de kleur van model B.
We mogen er toch vanuit gaan dat personeel kundig is en de goede maten op schrijft en wij als leek het vertrouwen er in moeten hebben .
Het is toch niet de bedoeling dat wij als leek voor het tekenen van de offerte met een meetlint alles moeten gaan controleren .
Reactie van de vraagsteller
Hartelijk dank voor uw antwoord, we gaan een brief aangetekend sturen dat het niet voldoet aan onze mondelinge afspraken met de verkoopster en dat met name de lengte van het zitgedeelte meerdere malen besproken is vanwege de beenlengte van de koper. We zullen ook in de brief vermelden dat we een bank willen die voldoet aan onze gerechtvaardigde verwachtingen, die besproken zijn tijdens de de mondelinge overeenkomst.
Reactie van de vraagsteller
Hartelijk dank voor uw antwoord, we gaan een brief aangetekend sturen dat het niet voldoet aan onze mondelinge afspraken met de verkoopster en dat met name de lengte van het zitgedeelte meerdere malen besproken is vanwege de beenlengte van de koper. We zullen ook in de brief vermelden dat we een bank willen die voldoet aan onze gerechtvaardigde verwachtingen, die besproken zijn tijdens de de mondelinge overeenkomst.
Reactie van de vraagsteller
Hartelijk dank voor uw antwoord, we gaan een brief aangetekend sturen dat het niet voldoet aan onze mondelinge afspraken met de verkoopster en dat met name de lengte van het zitgedeelte meerdere malen besproken is vanwege de beenlengte van de koper. We zullen ook in de brief vermelden dat we een bank willen die voldoet aan onze gerechtvaardigde verwachtingen, die besproken zijn tijdens de de mondelinge overeenkomst.
Reactie van de vraagsteller
Hartelijk dank voor uw antwoord, we gaan een brief aangetekend sturen dat het niet voldoet aan onze mondelinge afspraken met de verkoopster en dat met name de lengte van het zitgedeelte meerdere malen besproken is vanwege de beenlengte van de koper. We zullen ook in de brief vermelden dat we een bank willen die voldoet aan onze gerechtvaardigde verwachtingen, die besproken zijn tijdens de de mondelinge overeenkomst.
Reactie van de vraagsteller
Hoi, we hebben de winkel nog eens gemaild en ook een aangetekende en gewone brief verstuurd.
Wat te verwachten was is dat ze niet bereid zijn iets te doen.
Hieronder de reactie van de winkel.
Men is zelfs niet bereid om aan tafel te gaan om eventueel tot een oplossing te komen.

Maar voordat we de reactie van de winkel hier zetten heb ik toch nog 1 vraagje.
Er zitten plooien die er niet uit gaan.
De winkel wil dit komen bekijken en mogelijk verhelpen.
Maar als ik daarmee akkoord ga, ga ik dan ook automatisch akkoord met het behouden van de bank zoals die nu is, of staat dat los van elkaar.
Het moet natuurlijk niet de bedoeling zijn dat we de plooien in bank laten maken en dan niet meer kunnen klagen over de verkeerde maat en zo.

Graag uw antwoord hierop zodat we eventueel de winkel nog per mail of schriftelijk in kunnen lichten.
Hieronder de reactie van de winkel op onze klacht.
Eerst leest u wat wij gemaild hebben, daaronder de reactie.

Geachte heer .........,

Met verbazing lezen wij uw reactie.
Als eerste hebben we al verschillende keren over de plooien met de vlakke hand glad gestreken, na een week nog geen resultaat.

Verder willen wij u toch wel laten weten dat de verkoopster ......, niet eens de moeite heeft genomen met een staal naar buiten te gaan om ons de kleur
daar te tonen. Dan komt daarbij nog dat ......... heeft zitten schrijven bij de hoekbank in uw toonzaal, we hebben verschillende malen aangegeven dat we de zitting van de bank
met de hoge rugleuning willen.
De zitting van deze bank is langer dan die bij ons op de bon staat.
We hebben zeer duidelijk aangegeven dat we exact de maten van de donkere kleur bank met hoge rug willen en dan in de kleur van de hoekbank.
Als leek mag ik er vanuit gaan dat uw personeel vakkundig genoeg is en dus niet verkeerde maten noteert.
Dat wij getekend hebben is ons inziens normaal na de verschillende keren aangeven wat we willen.
Dat uw personeel fouten maakt kunt u toch niet op de klant afwimpelen lijkt ons.
Met de kleur kunnen we nog vrede hebben, maar de korte zitting gezien de lengte van ons was dat het uitgangspunt om voor een lange zitting te kiezen.
Nogmaals, mogen wij toch op de professionaliteit van uw medewerkers vertrouwen.

We zien graag uw reactie tegemoet.
--------------------------------------------------------------------------
Beste familie .........,

Ik vind het zeer vervelend dat U mijn collega ........ op deze wijze neerzet. Zij is een zeer toegewijde en klantvriendelijke medewerker binnen ons team.

Zij heeft de door jullie samen geconfigureerde bank netjes en duidelijk regel voor regel vastgelegd in de koopovereenkomst die, nadat deze volgens ......... ook is doorgenomen, door U ook is ondertekend.

Ook op de later digitaal verstuurde orderbevestiging hebt U niet gereageerd.

Zorgvuldiger dan dit kan niet, er is tot 3 maal toe gecontroleerd en de bank is precies geleverd zoals deze is omschreven in de gesloten koopovereenkomst. Inhoudelijk op de order reclameren is in dit stadium natuurlijk niet meer mogelijk.

Voor wat betreft de plooien in de armleuning heb ik onze servicedienst al ingeschakeld en zal onze servicemonteur worden ingepland om U te bezoeken. Naar verwachting kan hij dit ter plekke oplossen.

Met vriendelijke groet,

................

Commercieel Manager
Ik zou zelf nog wel even aangeven dat de maten voor u zeer relevant waren , in verband met de beenlengte van uw man. Misschien heeft u dat zelfs ook wel gezegd in de showroom, vermeld dat dan ook. U kunt inderdaad beter even afzien van ander herstel omdat eerst dit dispuut moet worden opgelost, tenzij u tevreden zou zijn met een prijsvermindering, maar in principe zou u recht hebben op een bank die wel voldoet aan uw verwachtingen. Echter het probleem is wel hoe bewijst u straks dat de maten niet overeenkomen met hetgeen u wenste ? Uw oude bank of een andere stoel is ook op deze wijze eerder aangepast ? Ik kan u verder helpen met dit probleem om het juridisch uit te bouwen en voor een oplossing te zorgen. Neemt u in dat geval contact op?

Bedankt voor uw stem!

Beoordeel:
* * * * *
Reactie van de vraagsteller
Hoi, we hebben de winkel nog eens gemaild en ook een aangetekende en gewone brief verstuurd.
Wat te verwachten was is dat ze niet bereid zijn iets te doen.
Hieronder de reactie van de winkel.
Men is zelfs niet bereid om aan tafel te gaan om eventueel tot een oplossing te komen.

Maar voordat we de reactie van de winkel hier zetten heb ik toch nog 1 vraagje.
Er zitten plooien die er niet uit gaan.
De winkel wil dit komen bekijken en mogelijk verhelpen.
Maar als ik daarmee akkoord ga, ga ik dan ook automatisch akkoord met het behouden van de bank zoals die nu is, of staat dat los van elkaar.
Het moet natuurlijk niet de bedoeling zijn dat we de plooien in bank laten maken en dan niet meer kunnen klagen over de verkeerde maat en zo.

Graag uw antwoord hierop zodat we eventueel de winkel nog per mail of schriftelijk in kunnen lichten.
Hieronder de reactie van de winkel op onze klacht.
Eerst leest u wat wij gemaild hebben, daaronder de reactie.

Geachte heer
Met verbazing lezen wij uw reactie.
Als eerste hebben we al verschillende keren over de plooien met de vlakke hand glad gestreken, na een week nog geen resultaat.

Verder willen wij u toch wel laten weten dat de verkoopster , niet eens de moeite heeft genomen met een staal naar buiten te gaan om ons de kleur
daar te tonen. Dan komt daarbij nog dat heeft zitten schrijven bij de hoekbank in uw toonzaal, we hebben verschillende malen aangegeven dat we de zitting van de bank
met de hoge rugleuning willen.
De zitting van deze bank is langer dan die bij ons op de bon staat.
We hebben zeer duidelijk aangegeven dat we exact de maten van de donkere kleur bank met hoge rug willen en dan in de kleur van de hoekbank.
Als leek mag ik er vanuit gaan dat uw personeel vakkundig genoeg is en dus niet verkeerde maten noteert.
Dat wij getekend hebben is ons inziens normaal na de verschillende keren aangeven wat we willen.
Dat uw personeel fouten maakt kunt u toch niet op de klant afwimpelen lijkt ons.
Met de kleur kunnen we nog vrede hebben, maar de korte zitting gezien de lengte van ons was dat het uitgangspunt om voor een lange zitting te kiezen.
Nogmaals, mogen wij toch op de professionaliteit van uw medewerkers vertrouwen.

We zien graag uw reactie tegemoet.
--------------------------------------------------------------------------
Beste familie ,

Ik vind het zeer vervelend dat U mijn collega Hanne op deze wijze neerzet. Zij is een zeer toegewijde en klantvriendelijke medewerker binnen ons team.

Zij heeft de door jullie samen geconfigureerde bank netjes en duidelijk regel voor regel vastgelegd in de koopovereenkomst die, nadat deze volgens ook is doorgenomen, door U ook is ondertekend.

Ook op de later digitaal verstuurde orderbevestiging hebt U niet gereageerd.

Zorgvuldiger dan dit kan niet, er is tot 3 maal toe gecontroleerd en de bank is precies geleverd zoals deze is omschreven in de gesloten koopovereenkomst. Inhoudelijk op de order reclameren is in dit stadium natuurlijk niet meer mogelijk.

Voor wat betreft de plooien in de armleuning heb ik onze servicedienst al ingeschakeld en zal onze servicemonteur worden ingepland om U te bezoeken. Naar verwachting kan hij dit ter plekke oplossen.

Met vriendelijke groet,


Commercieel Manager
Reactie van de vraagsteller
Beste Monique Ferwerda,

We hebben uw advies opgevolgd en zijn vandaag gaan praten met de manager.
Er is een zeer goed gesprek geweest en een nette oplossing.
We krijgen een nieuwe bank in de juiste maten en met de juiste kleur.
Er is eerst getracht om het probleem via de fabrikant op te lossen, maar die kon de zitlengte niet aanpassen.
Vandaar de oplossing om een nieuwe bank te leveren zonder verdere kosten voor ons.
Wij willen u bedanken voor al het advies
1 Dat is heel goed nieuws! Een medewerker kan een wel eens een fout maken en dat geeft niet , als het probleem wordt opgelost.

Bedankt voor uw stem!

Beoordeel:
* * * * *

Niet het antwoord dat u zocht?

Kies een onderwerp:
Relevante zoekterm:

Welkom terug. Om te reageren of om contact op te nemen dient u eerst in te loggen. Klik op onderstaande knop log in om in te loggen.

Log in
Sluit scherm