Stel vraag

Wonen, Buren

Particulier


Afgelopen voorjaar een offerte laten opmaken voor de vervanging van onze kozijnen naar kunststof. Tot het tekenen van de offerte verliep alles prima. Na wat aanpassingen (wat (na ondertekening bleek dat ze wel in uitvoering aangepast waren, maar niet in kosten) uiteindelijk de offerte ondertekend. Echter na ondertekening kwamen ze definitief inmeten. Hieruit bleek dat de offerte niet overeenkwam met onze wens, dit was begin juli. Na diverse emails naar verkoper en de technicus (voor het inmeten), is deze laatste persoon half oktober pas geweest om de situatie te bekijken en alles opnieuw op te meten. Hij zou dit weer overleggen met de verkoper ivm de kosten, etc. Inmiddels zijn we dus weer ruim 2 weken verder en raakt ons geduld en vertrouwen een beetje op. Kunnen we de offerte ontbinden? en hoe kunnen we dit het beste aanpakken?

Nee u mag zeker niet zomaar ontbinden daartoe dient u de aannemer eerst de kans te geven binnen een redelijke termijn alsnog goed te komen inmeten en/of de handelingen zoals het maken van een juiste berekening die daarop zouden moeten volgen . U mag echter naar mijn idee uitgaan van de eerste globale berekening plus 10 % afwijking tenzij daar een echte kenbare fout in staat. U hebt inmiddels een offerte getekend en dat maakt het een afdwingbare overeenkomst.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag