Vraag

Hallo. Ik ben iemand die thuis werkt. Dit was een expliciet vereiste tijdens het solliciteren (er zijn wel kantoren, maar dat was geen optie voor degenen die op deze vacature solliciteerden). Nu heb ik een paar keer een internetstoring gehad. Mijn werkgever stelt dat deze storing in mijn risicosfeer ligt en heeft mij geen loon betaald voor de uren dat de storing gaande was. Ik ben echter van mening dat een internetstoring in de risicosfeer van de werkgever ligt. M.i. is dit niet anders nu de arbeidslocatie mijn thuis is. De enige onderbouwing die mijn werkgever geeft, is dat ik gebruik maak van mijn thuisprovider. Dat is echter inherent aan het thuiswerken. Kunt u mij vertellen wie in deze situatie het risico draagt? Alvast bedankt!

Deel deze vraag

1 Reactie

1 Dit hangt af van de concrete feiten en omstandigheden zoals o.a.:
1. wat heeft de hardware aangeschaft?;
2. had alleen u een probleem of de wijk?;
3. moet u een bepaalde taak/taken verrichten? Od een x aantal uren werken?;
4. kunt u de niet-gewerkte uren op een ander tijdstip inhalen?;
5. is er werk blijven liggen?
6. waarom duurden de storingen iedere x zo lang?
7. kunt u op kosten van de werkgever een stabielere internetverbinding aanschaffen?
Ik adviseer u dan ook zsm contact op te nemen met een gespecialiseerd arbeidsrecht advocaat (lid specialisatievereniging). Vaak is het 1e gesprek gratis, zoals op mijn kantoor

Bedankt voor uw stem!

Beoordeel:
* * * * *

Niet het antwoord dat u zocht?

Kies een onderwerp:
Relevante zoekterm:

Welkom terug. Om te reageren of om contact op te nemen dient u eerst in te loggen. Klik op onderstaande knop log in om in te loggen.

Log in
Sluit scherm