Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Heeft het zin om juridische stappen te ondernemen als er ondeugdelijk werk is geleverd?

Wij willen graag weten of er een goede kans is dat wij in ons gelijk worden gesteld. . Ik zal in het kort de situatie schetsen:
it al lopende conflict hier niet onder valt.

In 2018 hebben wij een badkamer laten plaatsen door de heer ***. Ook toen liep dit niet helemaal soepel en naar wens, maar daar zijn wij (onder tijdsdruk van een zwangerschap) uitgekomen met deze meneer.

Nu bleek in het voorjaar van vorig jaar (2020) dat de douchebak begon te scheuren. Redelijkerwijs mogen wij ervan uitgaan dat een douchebak langer meegaat dan 1,5 jaar. De heer *** is dit toen komen 'maken' in juni door er purschuim onder te spuiten. Dat werkte natuurlijk niet.
Na heel veel heen en weer gedoe, zou hij dit op 7 december 2020 wederom komen komen. Hij wilde echter niet de schade (douchebak) vergoeden, die moesten wij maar zelf kopen. Dit resulteerde erin dat hij helemaal niet meer wilde komen en ons telefoonnummer heeft geblokkeerd.

Omdat er inmiddels een reeƫle kans op lekkage was, hebben wij een andere aannemer in de arm genomen.
Toen hij de douchebak ging vervangen kwamen er schrikbarende gebreken te voorschijn. (rottende houten palen gebruikt, afvoer omhooglopend gelegd, door de hele badkamer stuc gebruikt die niet geschikt is voor natte ruimtes waardoor wij dit ook moesten laten maken. Douchedeur was zo slecht gemonteerd (purschuim) dat deze eruit gesloopt moest worden en dus een nieuwe geplaatst moest worden, gaten in de cemcolori laag waardoor de stuc daaronder kan rotten etc, geen kimband gebruikt, geen kit gebruikt, wateraansluiting van douchekraan niet afgedicht)

Wij hebben van al het bovenstaande foto bewijs en/of zwart op wit wat de reacties zijn.

Wij hebben de heer *** hierop een brief gestuurd waarin wij hem aansprakelijk stellen voor onze schade en stellen dat hij binnen twee weken moet betalen. Hij had volgens ons voldoende kans gehad het zelf op te lossen. Hij heeft echter niet binnen de termijn gereageerd en/of betaald op de brief.
Heeft het zin om vervolgstappen te ondernemen? Of is de kans zo klein dat wij in ons gelijk gesteld gaan worden dat wij waarschijnlijk alleen nog maar meer geld uitgeven?

De heer x heeft zijn werk niet goed gedaan blijkt en dat kan hem worden toegerekend. U had er verstandig aan gedaan hem schriftelijk van te voren (voor zover dit niet was gedaan) in gebreke te stellen, zodat hij bij weigering in verzuim zou zijn en u de schade door een andere partij kon laten herstellen. Dit laatste heeft u gedaan. Indien het duidelijk was en de heer x juist is aangemaand om de gebreken te herstellen dan is hij alsnog in verzuim geweest. U kunt dan de schade op hem verhalen met voldoende bewijzen etc. Mocht u de zaak willen bespreken of verdere hulp wensen dan kunt u gerust contact met mij opnemen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag