Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Wat zijn onze rechten en plichten bij ondeugdelijk afgeleverd werk door een aannemer?

Beste meneer / mevrouw,

Twee jaar geleden kochten wij een huis en hebben deze laten ver en uitbouwen.

In de eerste wintermaand hebben wij lekkage ervaren. Dit is door de betreffende aannemer (aannemer I) opgelost. De oorzaak bleek foutief aangebracht lood.

In de opvolgende winter constateerde wij wederom vocht plekken op op het plafond. Hierop heb ik een app naar aannemer I gestuurd met melding van vocht, tot op heden hebben wij hier geen antwoord op ontvangen.

Op datzelfde moment waren wij met een andere aannemer (aannemer II) bezig voor de uitbouw aan de achterzijde. Een andere aannemer aangezien onze ervaring met aannemer I, gezien het voorval van lekkage slecht was. wij hebben omdat we met onze handen in het haar zaten gevraagd of aannemer II het lood kon controleren en indien nodig aanpassen. Het lood bleek inderdaad niet correct aangebracht en is wederom vervangen.

Na aanpassing bleek de dag voor kerst dat wederom water uit het plafond te lopen. op 3e kerstdag is aannemer II dit komen verhelpen. Echter vanochtend 12-01-2021 constateerde wij wederom grote vochtplekken op de bank.

Wij zitten met het handen in het haar en weten niet meer wat wij kunnen doen. De aanpassing van Aannemer II heeft ons ca. EUR 1.900,-. Dit was geen probleem om van het probleem af te zijn. Echter blijkt dit niet de oplossing.

Wij zitten momenteel 2 jaar in de stress bij regen i.c.m. met zuid westen wind in afwachting van lekkages. Kunnen jullie ons aub juridisch adviseren wat te doen?

Met vriendelijke groet,

Michael Hofman


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag