Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Goedemorgen.
Ik heb een vraag.
Ik heb op 1 september 2018 een rekening gehad van een telecom provider voor een mobiele telefoon ten bedrage van 97 euro. Deze rekening heeft betrekking op de periode van 6 maanden van 1 juni 2017 tot 31 december 2017. Ik heb dit abonnement 3 jaar gehad en beëindigd op 31 januari 2018. Daar heb ik bevestiging van. Ik heb alle facturen die ik heb gehad altijd per automatische incasso betaald en heb nooit achterstand of extra betalingen voor dat of telefoon gesprekken hoeven te doen. Ik had een bel bundel met data. Als mijn data op was kon ik niet meer internetten of bellen tot het begin van de nieuwe maand. Dus er kunnen geen extra kosten zijn. Nu zeggen ze ineens dat ik extra belkosten en data moet betalen over de periode juni tot december 2017. Dat waren ze vergeten in rekening te brengen en is nu pas in september 2018 ontdekt. Of ik dat maar even direct wil betalen anders melden ze mij aan als wanbetaler en kan ik geen andere abonnementen meer afsluiten bij andere telecom providers. Ik heb contact met ze gehad maar ze blijven bij hun standpunt , betalen of anders. Soory voor het ongemak is het enigste wat van ze te horen krijg. Ik heb altijd mijn facturen betaald in de veronderstelling dat alles klopte. Kunnen ze dit zomaar doen meer dan een jaar na dato een factuur sturen of ik door een fout van hen, maar even extra wil betalen. Ik dacht altijd dat 6 weken na beëindiging contract de defintieve eind afrekening moest komen en niet na 14 maanden. In Engeland noemen ze dit back billing en is het verboden, geldt dit ook voor Nederland of nadere landen in europa.? In afwachting van uw antwoord verblijf ik. Bij voorbaat dank voor U hulp.

De verjaringstermijn van een vordering uit overeenkomst bedraagt 5 jaren. Uw telecomprovider mag u dus nog een rekening sturen over de periode juni t/m december 2017.
Vraagt u wel altijd na waar deze extra kosten vandaan komen.
Mocht u nog vragen hebben, neem gerust contact op.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Goedemiddag
bedankt voor uw snelle antwoord.
ik dacht dat als het contract is beëindigt op 31 januari 2018 ook de overeenkomst is beëindigt per 31 januari 2018. dan kunnen ze toch geen aanspraak maken op een overeenkomst die niet meer bestaat.
De vordering die er nu is ,valt volgens mij niet in de redelijke termijn waarin ze dat moeten melden. De vordering klopt ook volgens mij niet. Ik heb geprobeerd met ze te communiceren via email, maar het enige antwoord wat ik krijg is betalen. Een klachten formulier heb ik om gevraagd, maar dat hebben ze niet.


Reactie van de vraagsteller

het gaat in totaal om 543 telefoon gesprekken wat niets kost
1005 SMS berichten a 0,08 cent is 80,40 euro
387 data 387 calls kost niets.
Totaal 1935 gesprekken volgens factuur.
Op de factuur staat geconsumeerd periode augustus 2018 , 1935 gesprekken 4 uur en 32minuten 11 seconden.
Maar dik heb helemaal niets geconsumeerd in Augustus 2018. Toen was de lijn al 7 maanden afgesloten.
Brief dagtekening is wel 1 september 2018.
Specificatie gesprekken en data is van 01-06-2017 tot 31=1202017
Volgens mij klopt de factuur niet zoals die nu is opgesteld.


De overeenkomst is inderdaad beëindigd, maar het gaat om de vraag of u ten tijde van de overeenkomst diensten heeft afgenomen waarvoor u nog niet heeft betaald. Is dat inderdaad het geval, dan mogen zij achteraf hiervan nog een rekening sturen.
Als ik u goed begrijp bent u van mening dat de rekening onterecht is omdat u geen extra diensten heeft afgenomen. Dit is uiteraard het uitzoeken waard.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag