Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Hoe kan ik een Lebara abonnement opzeggen?

Mijn schoonzus is begin 2023 overleden. Zij had een telefoonabonnement bij Lebara. Uiteraard heeft mijn broer dit direct opgezegd, hij heeft zelfs de overlijdensakte toegestuurd als bewijs. Lebara blijft om geld vragen, ze hebben het uit handen gegeven en onlangs ontving mijn broer op naam van zijn overleden vrouw (!) een aanmaning van Cannock. Hoe kunnen we dit in hemelsnaam oplossen zodat het stopt? Mijn broer heeft inmiddels de handdoek in de ring gegooid.

Het spijt me te horen over het overlijden van uw schoonzus en de frustrerende situatie waarmee uw broer wordt geconfronteerd. Hier zijn enkele suggesties om dit probleem aan te pakken:

1. Neem nogmaals contact op met Lebara om de situatie uit te leggen: Ik raad aan om schriftelijk contact te zoeken, bijvoorbeeld via een aangetekende brief, e-mail, of hun contactformulier op de website. In de brief kunt u de situatie opnieuw uitleggen, evenals het bewijsmateriaal opnieuw verstrekken. Maak indien mogelijk kopieën van alles wat u naar hen stuurt voor uw eigen administratie.

2. Schakel een klachteninstantie in: Als uw broer al contact heeft gehad met Lebara maar geen voldoening heeft gekregen, dan kunt u ook een klacht indienen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie, deze is bereikbaar via www.degeschillencommissie.nl, of bij de Autoriteit Consument en Markt.

3. Schakel een jurist of advocaat in: Hoewel dit een extra kostenpost kan zijn, kan het nuttig zijn om juridisch advies in te winnen of iemand in te schakelen om u te helpen bij het oplossen van dit probleem.

Ik benadruk dat dit algemene juridische informatie is en dat u mogelijk een jurist of advocaat moet raadplegen voor juridisch advies op maat.
---------------
Stichting Rechtswinkel.nl is een landelijk werkende organisatie met studenten en vrijwilligers. Bovenstaand advies is gemaakt op basis van beperkte informatie en is mogelijk onvolledig of zelfs onjuist voor de situatie waarin u zit. Raadpleeg voor uw verdere stappen altijd een jurist of advocaat. Lees disclaimer:https://rechtswinkel.nl/disclaimer

Graag nodig ik u uit om bovenstaand antwoord te beoordelen, zodat wij kunnen leren van uw reactie.

Beoordeel dit antwoord:

Als eerste mijn condoleance voor de nabestaanden voor het verlies van het familielid/dochter en zuster. Lebara, is helemaal fout bezig en u heeft het recht aan uw zijde. Na kenbaar making van het overlijden aan Lebara is deze van rechtswege in gebreke gekomen door géén juiste rechtshandeling te verrichten, het ontbinden van de overeenkomst.

Als u mij via dit platform benaderd of middels mailadres: groenewegenjuristen@gmail.com dan kan ik kosteloos juridische bijstand verlenen.

Gegroet, de heer Groenewegen, J.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Ik heb gisteren nmet mijn broer gesproken. Het contract is inmiddels ontbonden maar hij kreeg nog steeds aanmaningen voor incasso bedragen die hij had teruggeboekt. Hij heeft vorige week het incassobureau gebeld en heeft zeer onvriendelijk gemeld dat ze daar onmiddellijk mee moesten stoppen. Deze week heeft hij geen nieuwe mail gehad, maar mocht die toch komen neemt mijn broer héél graag contact met u op. Vorige keer was het ook wel eens iets langer stil en daarna begon het weer. Mag ik het zo met u afspreken?


Dat is prima. U mag mij altijd benaderen voor advies. Succes.

Gegroet, de heer Groenewegen, J.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag