Juridische vragen over ANW-hiaatverzekering
Vraagsteller
Ik krijg (vanwege een nieuwe pensioenverzekeraar) via mijn werkgever een ANW-hiaatverzekering (het betreft een zuivere risicoverzekering) aangeboden. Ik moet hier zelf de (hoge) premie voor betalen. De verzekering vervalt ook nog bij uitdiensttreding. De brief van mijn werkgever meldt onder andere het volgende: 'Heb je geen partner? Dan kun je niet meedoen aan deze verzekering.'. 'Wanneer je wel een partner hebt, maar toch niet mee wilt doen aan de ANW-hiaatverzekering, ook dan onderteken je het formulier en dient ook je partner verplicht mee te tekenen voor je keuze'. Dit komt mij heel vreemd voor. Feitelijk zijn er drie opties gegeven: 1. Ja ik doe mee 2. nee ik doe niet mee (PARTNER OOK LATEN MEETEKENEN) 3. nee, ik heb geen partner Buiten het feit dat mijn partner al buiten de leeftijdsrange voor uitbetaling van het pensioen (67 jaar) valt, wens ik überhaupt niet mee de doen aan deze regeling. Is het verzoek van mijn werkgever dat mijn partner, ook als ik niet mee wil doen, moet meetekenen wel rechtsgeldig ? En wat als ik (even zijn leeftijd buiten beschouwing gelaten) niet mee zou willen doen, en hij wil niet ondertekenen? Naar de rechter??Jurist
Ik vindt het lastig hier antwoord op te geven zonder de stukken te hebben gezien en te hebben geïnformeerd bij de verzekering aan de hand van deze gegevens. Ik adviseer u dan ook om contact met deze verzekeraar op te nemen en te informerenNeem de volgende stap
Blijf niet rondlopen met vragen over je situatie. Stel je vraag en krijg persoonlijk antwoord van een ervaren jurist.
Privacy is gewaarborgd.
